Două din cele mai importante cuvinte folosite la un interviu

Cum folosesc candidații două pronume poate dezvălui aproape tot ce trebuie sa știi despre ei. Această abordare este o nouă metodă folosită de unii angajatori pentru a filtra candidații care nu se potrivesc profilului companiei. De ce? Din lipsă de timp și un număr foarte mare de candidați. De aici se ridică problema cum poți fi sigur că ai să angajezi omul potrivit pentru compania ta dacă ești prea ocupat și nu poți să petreci mai mult de 20 de minute per interviu?

S-ar putea lua în considerare metoda lui Steve Pogorzelski. El a petrecut ultimii 25 de ani, verificând sute de candidați pentru posturi în conducere, ca președinte al grupului Monster.com Worldwide, un site de angajare unde a reușit să tripleze veniturile companiei la 1,4 miliarde de dolari.

Mai jos poți citi întrebările pe care le adresează aproape tuturor candidaților:

„Care a fost cel mai mare succes profesional al tău de până acum și de ce?”

Poate sună ca o întrebare folosită de fiecare angajator, dar Pogorzelski urmărește ceva diferit. Cele mai mari succese sunt deja trecute în CV-uri, scrisori de intenție și în rețelele de socializare, dar ceea ce el urmărește este folosirea cuvântului noi. „Modul în care cineva descrie cum a atins cele mai mari obiective din cariera sa spune multe despre abilitatea lui ca potențial lider”, spune Steve Pogorzelski.

Din perspectiva lui, candidații care spun eu mai des decât noi nu sunt jucători de echipă și preferă să primească doar ei toată lauda. „Am intervievat un CFO recent care venea de la un start-up, spune Pogorzelski. El a spus de atâtea ori cuvântul eu și atât de puțin noi încât am preferat să opresc conversația la jumătate”.

„Care a fost cel mai mare eșec al tău și de ce?”

Din nou, această întrebare este atât de comună la interviuri încât cei mai mulți dintre candidați au pregătit un răspuns standard. Ceea ce nu își pot da seama este faptul că Pogorzelski urmărește pe cine dă vina candidatul pentru eșecul carierei sale. „Cuvântul pe care vreau să îl aud atunci când oamenii răspund la această este eu, spune el. Dacă cineva mi-a spus că nu a reușit ceva pentru că altcineva a dat peste cap situația, că economia a fost în scădere sau orice alt motiv extern, acesta e un mare cartonaș roșu.”

„Desigur, adaugă el, uneori factori dincolo de controlul cuiva într-adevăr pot distruge planurile cele mai bine stabilite, însă vrei ca oamenii din echipa ta să fie responsabili pentru propriile greșeli, fără a încerca să arunce vina asupra altora”. Este important de urmărit și ce anume au învățat de-a lungul acestei experiențe.

„Ce ar putea compania noastră face mai bine în prezent sau cum ai putea tu face treaba mai bine?”

Foarte puțini oameni se așteaptă la această întrebare, dar în acest mod un intervievator poate evalua modul în care un candidat se încrede forțe proprii și are capacitatea analitică de a defini probleme și a găsi soluții pertinente. Orice răspuns care arată o cunoaștere aprofundată a companiei la care acesta a aplicat, a industriei în care ea activează și chiar și a concurenței este bine primit. De asemenea, această întrebare poate să dezvăluie un mod de gândire sănătos și disponibilitatea candidatului de a se implica 100% în munca pe care o face.

„Singurul răspuns greșit este – nimic, compania voastră este extraordinară, nu este nimic ce ar trebui schimbat. O persoană care răspunde în acest fel denotă o lipsă de interes real față de compania la care a aplicat, spune Pogorzelski. De ce? Este un semn clar că acest candidat fie nu și-a făcut temele, fie nu are capacitatea de a observa și analiza cu atenție o companie.”

Sursă articol: Time Magazine – http://time.com/3728845/job-interview-words/

Abonează-te la newsletter

Fii mereu la curent cu noile noastre oferte de muncă și servicii dedicate.

Contactează-ne acum!

Nu ezita să ne contactezi, îți stăm la dispoziție cu detalii suplimentare sau sfaturi.

0726 - 411 - 868
Urmărește-ne pe social media

Intră în comunitatea Psihologic HR accesând rețeaua de socializare preferată: